Nytt år dag ett

Hejhej. Sen sist har jag varit i Amsterdam samt firat nyår. Amsterdam var fint och kul. Det första Mimi gör är att råka köpa en cannabisklubba och det hela slutar med att samtliga familjemedlemmar står och suger på den där klubban och konstaterar att ja, jo det är helt klart en riktig cannabisklubba och att Mimi nog gör bäst i att slänga den. Annars strövade vi omkring bland skeva hus och kanaler och likt tolvåringar fnissade vi åt ständiga fläktar av knarkdofter och butiker med namn som "The magic mushroom". Jag bangade på att besöka Anne franks hus, ni vet bakom den där bokhyllan osv men måste medge att det hade varit något att se. Vi åt också vlaamse frite och gick på nice marknad.
I går åt vi fet nyårsmiddag med allt vad det innebär, hummer, gåslever, inbakad vaktel och dyra viner jag inte förstår mig på. Efter dansade vi vuxenfylledansen och smugglade vinglas till de underåriga. När jag tillslut däckade i min säng till till roliga youtubeklipp, enligt belgiska barn, hörde jag till min stora förvåning någon förälder nedifrån sätta på when we were winning och röja loss. Så mycket man inte visste om den generationen. Nu ska vi käka efterätt till lunch och i morgon bitti åker vi hem. Förövrigt har jag fått smittkoppor, jävla svineri.
Kyss och tack, hoppas ni haft ett bra år!
Fiona | |
Upp