bitterfittan is back

I morgon åker jag hem, är typ fett taggad. Hoppas ni är party och vill göra natten till något oförglömligt. Är trött på Gävle nu. Visst har det varit rätt trevligt och jag har fått en massa saker men jag får klagomål från petra hela tiden och ja ba pallare inte mer.
Som personlig assistent ska man ta hand om mer saker än själva ungen, tvätta kläder och torka av hans olika "redskap" och lite så. Egentligen är det väl meningen att man ska hjälpa till med dom extra sysslor som min bror eller vem man nu ska ta hand om skapar. Men jag måste få klaga lite, tänkte att det kan vara underhållande för er att läsa och om inte så skippa denna del. Kvinnan sade iaf till mig igår att jag inte behövde göra så mycket utan att det var bättre om jag vilade lite så jag skulle orka med följande dag.
Men iaf, i går gjorde jag följande utöver att ta hand om pojken:
*Damsög hela nedervånging.
*Plockade i ordning lite i Oscars rum
*Plockade ur diskmaskinen
*Plockade in saker i diskmaskinen
*Gjorde rent köket och vardagsrummet
*Gjorde knäck
*Vek tvätt
*Torkade av hans jacka
*Damsög hans stol
*Tog fram frukost på mogonen
*Jobbade en timme extra obetalt så dom kunde sova ut
Och sedan när jag står och diskar den jävla stekpannan för tredje gången denna dag så säger hon följande: jag är inte nöjd med ditt nattarbete, vi behöver den hjälpen vi får och du tvättade inte en enda tvätt. Om det här ska fungera måste du göra mer. Eeeeeh, fan säger hon då att jag ska ta det lugnt. Plus att jag tycke jag hade varit rätt duktig iaf eftersom hon inte bett mig om något. Pappa sa glatt "vad fint du har gjort" när han kom ner på morgonen men hon kan aldrig uppskatta något jag gör, i och för sig så får jag betalt för detta så lite rätt har hon väl. Hehe...
Det var det. Nu måste jag tvätta hihi. Tja!
Liona | |
#1 - - frida:

om du skulle vara kille skulle du få ligga massor för att du var personlig assistent. det låter så charmigt ju

Upp